Till nyhetslistan

Välkommen med på församlingsutfärd den 22.5 till Jakobstad!

Isbjörn på Nanoq-muséet

Vårt första stopp är i Jakobstads centrum där man antingen kan välja att strosa på stan, gå i affärer eller besöka Jakobstads kyrka.

Därefter avnjuter vi lunch på strandpaviljongen Pavis där menyn ser ut på följande vis:

Förrätt: somrig salladstallrik, varmrätt: stekt Forell med potatis & grönsaker, Hollandaisesås eller jägarsnitzchel med potatis & grönsaker, champinjonsås och dessert: pannacotta.

Efter det åker bussen vidare till det arktiska muséet Nanoq. Vid Nanoq kan man bekanta sig med arktiska folkslag, kulturer och seder, samt höra spännande historier från berömda expeditioner till nord- och sydpolen!

Före vi åker hemåt igen blir det naturligtvis eftermiddagskaffe!

Bussen startar kl 8.30 i Björköby och kör förbi Replot ca 8.45. Ca 9.30 är det dags för Solf-resenärerna att haka på.

Tillbaka i Solf beräknas vi vara ca kl 17.

Priset för utfärden är 50 euro och betalas i bussen på hemvägen.

Anmälan senast torsdagen 16.5 kl 14 till pastorskansliet i Solf: 044 770 8122 eller solfs.forsamling@evl.fi.

Välkommen med!

Susann Nabb-Vornanen