Höst-hortensia

Solfs församling erbjuder en del program för vuxna:

Varannan måndag (jämna veckor), med start 22.1.2024 ordnas Karacafé i församlingshemmet. Det är en träff för alla byns karlar och det blir föreläsningar, diskussioner och naturligtvis kaffe med dopp!

Varannan onsdag (udda veckor) kl 13 är det Pensionärsträff i församlingshemmet. Då är det också program och kaffe som står på agendan. Pensionärsträffarna börjar 17.1.2024.

Bönegruppen träffas varje måndag kl 19 på vinden i församlingshemmet. Dit får man komma utan förhandsanmälan och man behöver inte heller binda sig till något, utan komma då det passar. Bönegruppen tar också gärna emot förbönsämnen.

Kvinnofrukost ordnas vanligen ca 1 gång per termin. Frukosten ordnas på lördagmorgnar och det är alltid en intressant gäst inbjuden.

Vi ordnar även utfärder ca 1 gång per termin. På hösten ordnar prosteriet utfärd och på våren gör vi gemensamma utfärder med Replots församling.

Tidigare har dessa utfärder gått till bl.a. Närpes, Nykarleby, Hunurijärvi och Ateljée Autio i Lappajärvi. På programmet står alltid god mat och allsång i bussen!

Fågeltornet - fotograferat av Susanna Fogde

Foto: Susanna Fogde